close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרסום בפייסבוק - איך זה עובד?

מערכת שורשא אדר א, תשעט06/02/2019

איך בונים ואיך נכון לנהל קמפיין פייסבוק?

תגיות:
פייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הבולטות היום עם תפוצה מאד רחבה גם בקרב מבוגרים. בפרסום בפייסבוק ניתן להגיע לקהלים מסוגים שונים ולתת לכל סוג קהל את המסר שמתאים לו.
המאמר הזה מחולק לשני חלקים:
? בחלק הראשון נבחן את השלבים המעשיים בפרסום קמפיין בפייסבוק ונעבור על ארבעת הנדבכים בו.
? בחלק השני נעבור על ההתנהלות הנכונה בניהול הקמפיין.

ארבעת המרכיבים של קמפיין פייסבוק מוצלח
1. בניית קהל - פייסבוק מאפשרת לנו
לפלח את קהל היעד למודעה שלנו בדרכים מגוונות. לרשת החברתית יש הרבה מידע על הגולשים: גילם, השכלתם, תחומי עניין, תחביבים ועוד. בניית קהלים שונים לקמפיין היא מיומנות שצריך לפתח ואולי הכלי העיקרי בפרסום בפייסבוק.
2. תמחור מדויק - בהתאם ליעדים שהצבנו לקמפיין, נוכל להגדיר את שיטת המחיר וכמה אנחנו מוכנים להקציב לו. בעיקרון יש שתי שיטות תמחור. תמחור לפי צפיה (CPM) שמתאים לקמפיינים של מיתוג, חשיפה והעלאת מודעות. תמחור לפי הקלקה (CPC) - מתאים לקמפיינים בהם יש משימה מוגדרת כגון כניסה לקישור, השארת פרטים ועוד.
3. תוכן - פייסבוק מעמידה לרשותנו כלים חזקים מאד ליצירת תוכן וחשוב להכיר אותם ואת העדכונים להם. הכלים העיקריים הם: תמונות וגלריות; העלאה או יצירת סרטונים; הקמת חנות כולל מוצרים ומחירים; וכמובן הפוסטים המוכרים. שליטה והיכרות טובה בתוכן שמתאים לכל קהל היא אבן יסוד בקמפיין מוצלח. למידע נוסף על שיווק בפייסבוק.
4. מעקב אחר נתונים - פייסבוק מעמידה לרשותינו כלי חזק ביותר (INSIGHTS) למעקב אחרי הביצועים השונים של הפרסומים אצלנו בדף. ניתן לעקוב אחרי כל פוסט או תמונה בנפרד ולראות כיצד כל אחד הצליח או במה הוא נכשל. ישנם נתונים שונים לגבי המעורבות של הגולשים בתוכן אם זה לייקים, שיתופים או צפיות. הכלי הזה בעצם משלים את מערך הכלים העומדים לרשותינו בכך שהוא מאפשר מעקב וניתור, כפי שנראה בחלק הבא של המאמר.

ניהול קמפיין פייסבוק
בכדי להצליח עם קמפיין הפייסבוק, חשוב להיצמד לאיזו שיטת ניהול או סדר עבודה מוגדר. זה מאד מפתה ללחוץ על הכפתור ולשלוח עוד קמפיין לאוויר. פייסבוק מומחים בלגרום לנו לעשות זאת. אתם תתקלו בכל מיני חלונות שישאלו משהו כזה ''ישנם 30000 איש להם ניתן להציג כעת את המודעה, להציג?...'' כאשר כפתור מפתה מוצג ישר אחרי. אז לא, התשובה היא שעבודה יעילה על קמפיין לא מתבצעת באימפולסיביות אלא רק על ידי מעקב אחרי שלושת השלבים הבאים:
? הצבת מטרות ברורות לקמפיין - ממש כמו תכנית עסקית או תכנית שיווקית רגילה, גם קמפיין בפייסבוק צריך להתחיל עם יעד ברור. אנחנו צריכים לחשוב על מטרות העסק ומהן לגזור את מטרות הקמפיין. יש סוגים שונים של מטרות שכל אחד יניב קמפיין מסוג שונה, למשל: קמפיין לידים, קמפיין מכירה, קמפיין מיתוג, עיצוב דעת קהל ועוד.
? גבולות תקציביים - לכל קמפיין שלא נפרסם תהיה פעולה מסויימת שתתרום לעסק. יש הבדל גדול אבל בין 'פעולה' לבין 'יעילות'. זה שהשגנו משהו, זו רק חצי מלאכה. השאלה הגדולה היא כמה זה עלה לנו. בשביל להגיע ליעילות אנחנו צריכים להציב לעצמנו יעד ברור בנושא. זה יעזור לנו גם להשתפר עם הזמן ולהגיע ליותר יעילות… מה שמביא אותנו לנושא השלישי:
? תחקור ושיפור - קמפיין פייסבוק הוא דינמי. לאחר כל תקופה מסויימת, נניח שבוע (יכול להיות גם יומיים), אנחנו צריכים לבצע הערכה של מה שהיה ושיפור. זה בדיוק המקום להשתמש בINSIGHTS בכדי לראות היכן הצלחנו והיכן נכשלנו. זה המקום לבצע עדכון של שני גורמים: פילוח קהל ותוכן. המלצה חמה שלי היא לרוץ תמיד עם שני קמפיינים זהים ברוב הפרטים חוץ מאחד ולראות מי הצליח יותר. זו לא המצאה שלי כמובן. השיטה נקראת מבחן A/B והיא עומדת במרכז הרעיון של תחקור ושיפור של קמפיינים אינטרנטיים ובפייסבוק בפרט.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה